Microsoft VS Google

Stirea care a tinut capul de afis este oferta Microsoft de a cumpara Yahoo. Este prima miscare de amploare pentru a incepe concurarea Google. Nu este doar atat, se simte o miscare de concentrare a puterii financiare a companiilor din IT&C pentru a face fata unei potentiale recesiuni sau chiar unui nou “bubble”.

Ce castiga Microsoft:
– mail: alianta Hotmail (Livemail) cu Yahoo Mail contracareaza cresterea Gmail care ofera pop3 pentru conturile gratuite (Yahoo ofera doar pentru cele platite)
– messenger: MSN- Live Messenger probabil vor ingropa Gtalk-ul pentru o perioada destul de lunga
– search: Live search-ul si Yahoo Search vor incerca sa atace monopolul Google pe partea de search (77%).
Adunate, cred ca tot Google ramane cel mai puternic pentru ca reclamele din search vin la momentul oportun, in timp ce reclamele din messenger si mail vor obstructiona informarea si dialogul. Sunt 2 modele foarte diferite din acest punct de vedere.

Cred ca si Microsoft stie acest lucru. De aceea miza reala a acestei achizitii cred ca este intarirea Microsoft pentru incercarea de a concura Google pentru ceea ce poate fi “the next thing in advertising”: un sistem de operare online, gratuit, sustinut cu ajutorul publicitatii.
In momentul de fata, Microsoft are toate sansele sa piarda aceasta lupta, pentru ca s-a obisnuit de prea mult timp sa detina monopolul si foloseste multe tactici menite sa speculeze acest lucru. Nici pentru Google nu va fi usor, Microsoft este un gigant care stie foarte bine jocurile politice si de lobby, desi in Europa acestea tind sa nu aiba efect.

Ca incheiere, Windows-ul aproape ca a fost gratuit in Romania si in alte tari in care pirateria e la ea acasa. Pentru Microsoft este o baza foarte buna, daca va intelege cum sa monetizeze acest potential, fara sa impuna costuri directe utilizatorilor.

Published by

Vlad

Educatia e cea mai buna investitie.

2 thoughts on “Microsoft VS Google”

  1. atat google cat si microsoft detin monopolul pe partea lor de specifica: microsoft la soft, iar google la cautare; yahoo pierde teren la mail; se pare ca nu e posibila o alianta, ci fiecare incerca sa se diversifice, exemplu fiind google care contraataca, dezvoltand softul pt. browser web, chrome

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.