O vorba, o discutie, o comunicare

Gandeste-te daca macar tu intelegi ce tocmai ai spus sau scris.

Asa cum vrei sa ti se adreseze si tie altii, tot asa trebuie sa li adresezi si tu.
Nu vrei sa se urle la tine? Nu ridica tonul la altii.
Vrei o opinie onesta? Fii cinstit cu ceilalti. Daca e un subiect delicat, incearca sa te pui in pielea celuilalt.

Daca cineva comunica cu tine doar cand sunt probleme, iar atunci o face agresiv sau cu aer de superioritate, nu o sa iti pice deloc bine, chiar daca are dreptate. Incearca sa te abtii sa faci la fel. Da, probabil ai dreptate, poate esti obosit, enervat, stresat, dar nervozitatea nu ajuta; si ceilalti sunt, de cele mai multe ori, in aceeasi situatie.

Cand trimiteti un email ganditi-va daca cei care il primesc pot sa inteleaga ce vreti sa spuneti, daca ati transmis suficiente informatii si eventual dezvoltati putin ideile; daca sunt mai multe persoane ca destinatari, precizati cine ce ar trebui sa faca (nu este intotdeauna evident).

E important sa oferi mereu o confirmare ca ai inteles, ca te apuci de ce ti s-a cerut sau ca sunt probleme.

Si nu, nu e vorba doar de locul de munca. Poate mai important, asa trebuie sa comunici si cu familia si prietenii. Chiar daca va cunoasteti de mult, nu inseamna ca va citesc gandurile.

Published by

Vlad

Educatia e cea mai buna investitie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *