Ce-mi doresc sa mai apara in piata

In afara de cele trei studii (trafic, monitorizare si audienta) mai sunt cateva lucruri pe care piata trebuie sa le faca.

Standardizarea formatelor nu ne doare asa tare pentru ca, in general, s-au respectat standardele IAB, dar mai sunt multe de facut pentru a deveni o piata normala.

Trebuie facuta si administrata o lista cu rate card-urile site-urile din .ro. Aceasta lista trebuie reactualizata in timp real.

La fiecare site-in parte sa se inregistreze proprietarul si cine il vinde, cu detalii despre contracte. Astfel se poate vedea cine vinde diferitele spatii de pe un site si cand expira contractele.

Haideti sa scoatem putin capul in lume. Haideti sa organizam evenimente. Nu ne stim intre noi. Clientii ne considera niste calculatoristi introvertiti.

Mingea la fileu Ciprian, astea sunt lucruri de care trebuie sa se ocupe IAB Romania.  

Published by

Vlad

Educatia e cea mai buna investitie.

8 thoughts on “Ce-mi doresc sa mai apara in piata”

  1. Vlad,

    Mingea este chiar la fileu. Tocmai vorbeam despre necesitatea unui HOW’S who’s who in comentariul Ale cui e?!. Pentru ca IAB sa faca acest lucru este nevoie insa de vointa si acceptarea membrilor. Daca vor da acest mandat se va putea face o adevarata “harta” intr-un viitor si necesar website de resurse al IAB Romania. Pana atunci insa voi continua acest demers ca fiind unul personal. Numai de bine.

  2. Salutare!

    Eu am 2 idei, fixe:
    1. organizarea de evenimente este un lucru benefic pentru industrie si aici tonul deja a fost dat – ARBO scoate lumea la un suc din cand in cand, bloggerii se intalnesc pe ici si colo asa ca trebuie sa fim optimisti in aceasta zona.

    2. detaliile despre contracte, transparenta totala in detalii – acest lucru nu va putea fi realizat niciodata. Fiecare agentie, regie sau site are discounturi, prieteni si politici proprii… discretia va ramane cuvantul de baza.

  3. Vlad, sa inteleg ca iti lipseste lista respectiva? Nu pot sa cred, insa, daca e asa, te ajut eu sa ti-o completezi:). Oricum, cel mai probabil, tot la fiecare agentie in parte va trebui sa apelezi pentru campanii pe site-urile respective.

    Uite, iti scriu o insemnare dedicata pe tema asta.

  4. Bogdan,
    De acord lucrurile incep sa se miste, la Arbo a fost chiar foarte misto, dar mai e loc.
    Nu imi trebuie contractul in sine, dar e normal ca fiecare site care se vinde (sau retea) sa faca publica intelegerea cu diverse agentii in privinta duratei contractului. Si eu ca agentie dau de la clienti adeverinte ca ii reprezint.
    E putin aiurea sa dau o propunere cu un site la un furnizor si sa fac comanda la alt furnizor pentru acelasi site. Daca situatia persista o sa am presiuni din partea clientilor ca sa inchei contracte direct cu site-ul, ceea ce nu e normal.

  5. Ionut,
    Am lista, nu asta e problema, dar se schimba foarte repede. In decurs de o luna multe site-uri isi schimba reprezentantii.
    In plus exista si diferente la rate-card pentru site-uri reprezentate de mai multe agentii.
    Mai important, lista poate spune ce formate sunt blocate si pe care pagini, care formate sunt agreate de site, care sunt sponsorii site-ului.

  6. In calitate de client care doreste o campanie online, ce spui tu e de vis.

    Pe de alta parte Romania e tara samsarilor si impresarilor – fie ca se ocupa de terenuri, masini second hand, artisti sau fotbalisti. 🙂 De ce ar fi situatia schimbata pe net? 🙂

    Proprietarul de site e ultima veriga in lantul trofic si in acest moment. Companiile trebuie sa vanda ca sa-ti acopere costurile si prin urmare semneaza tot felul de contracte (exclusivitate sau non), apoi isi mai promoveaza si propriile dealuri dar si niscaiva site-uri partenere.

    In tot haosul asta, un overview asupra pietei online se poate face doar dintr-un ad server comun in care fiecare sa dea cu subsemnatu pentru fiecare banner 🙂 – si acest lucru nu prea cred ca e realizabil…

  7. Sistemul de trafic si de monitorizare discutat la BRAT va presupune tocmai acest lucru. Nu va un adserver propiu-zis, dar ca si pe TV si Radio, se va monitoriza fiecare aparitie unde anume a fost, a cui a fost si prin cine a intrat. Nu cer ceva utopic, va trebui facut, cu cat mai repede cu atat mai bine.
    Internetul este mai scump decat TV-ul, dar poate fi targetat mult mai bine si devine mai eficient, dar nu o investeasca nimeni prea mult fara niste cifre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.