Internetul nu e la indemana clientilor

Perceptia internetului nu este atat de intensa ca cea a altor medii. Este simtit indirect de catre clienti.

Pentru un client este usor sa perceapa mediile clasice. La televizor se uita la stiri si la filme, radio asculta in masina, reviste mai rasfoiesc din cand in cand, panouri sunt peste tot in oras. Contactul cu Internetul este mai slab. In cel mai bun caz este folosit pentru informare, dar nu in mod constant.

Cred ca perceptia asupra Internetului se va schimba in viitor. Pe masura ce relatiile cu autoritatile, cu bancile si cu partenerii de afaceri se vor desfasura online perceptia se va imbunatati. Contactul va fi mult mai puternic. In momentul de fata, utilitatile si relatiile cu functionarii publici inseamna deplasari la sediul lor si stat la coada. Situatia nu este mai buna nici la banci. Putine firme ofera pe site-ul lor informatii complete asupra afacerii lor.

Cred ca trebuie sa treaca cativa ani pentru a imbunatati aceasta perceptie, pana atunci marirea consumului de Internet se poate realiza doar cu ajutorul studiilor de caz si a diverselor statistici.

Published by

Vlad

Educatia e cea mai buna investitie.

7 thoughts on “Internetul nu e la indemana clientilor”

  1. 1. Pe ce te bazezi? Experienta ta personala cu colegii de industrie?

    2. Daca e asa, e trist nu atat din perspectiva internetului, cat din cea a industriei de advertising. Daca in 2007 lucrezi in marketing sau publicitate si nu folosesti zilnic internetul, pentru a fi la curent cu tendinte internationale in domeniul in care lucrezi, pentru a te pune eficient cu informatiile autohtone privind domeniul tau si consumatorul, cred ca nu ai nici o sansa de a evolua.

    3. Clientii sunt cel mai eficace si eficient convinsi cu rezultate. ALE LOR 🙂

  2. Pe ce am vazut pana acum. Clientii nu pot sa faca comparatii intre diferite campanii. Nu pot spune, vreau o campanie cum e cea a X, concurentul lor direct. Nu percep obiceiurile de consum si nu inteleg deplinul potential al internetului, care este interactivitatea.
    Cati din clienti crezi tu ca urmaresc blogurile si forumurile din domeniul lor ca sa vada parerile consumatorilor ? Pentru asta iti trebuie un departament de PR. Cati au asa ceva ? Si aici ajungem usor la intrebarea, cati au un blog de firma sau o modalitate de a prelua reclamatiile si cererile consumatorilor ?
    Ca sa oferi rezultate iti trebuie studii de caz legate de eficienta sau macar impac sau reach. Cati fac asta macar pentru mediile clasice ?
    Rezultate proprii inseamna ROI. De la CTR la ROI e cale lunga.

  3. Pentru un ton optimist, mai toti clientii incep sa se intereseze de Internet si incep sa inteleaga sistemul.
    Totusi nu poti sa iti faci o imagine buna atata timp cat industria nu are o voce comuna. Diverse site-uri dau diverse cifre pentru bugetul de pe Internet (intre 4 si 7 milioane pentru 2006). Daca insumezi procentele din declaratiile jucatorilor din piata ajungi la 300%.

  4. Suntem de acord cu pozitia dv. domnule Vlad Popa si credem ca pe viitor vizibilitatea internetului va fi mult mai mare si ca acesta va fi resimtit ca un canal media tot la fel de specializat ca si mediile clasice. Insa aceasta tine numai de noi, cei care il populam acum si care trebuie sa livram pozitii corecte, echidistante, spre informare.
    Va felicitam pentru eforturile dv. editoriale de pe blog si va sustinem.

    Pr. Drd. Piciorus Dorin Octavian.

  5. Vlad, poate ca cifrele insumate dau peste 100% si pentru ca isi declara rezultatele, concomitent, atat regiile cat si publisherii.

    De acord cu tine insa – nu ar trebui sa ajunga chiar la 300% 🙂

  6. Sunt de acord mai ales cu partea ca principala problema este lipsa unui departament de PR bine-dezvoltat si cu expertiza in PR care sa se ocupe de cele doua directii:
    1. urmarirea feedbackului consumatorilor in legatura cu domeniul lor de activitate;
    2. sa convinga clientii de importanta si avantajele internetului.

    In al doilea rand, spuneai despre utilizarea internetului ca mijloc de informare. Din pacate, cred ca internetul este inca considerat o sursa de informatie lipsita de credibilitate. Aceasta ar putea fi o alta problema.

    Cat despre blogurile de companie, nu este numai problema ca acestea nu exista. Eu vad si mai problematic faptul ca unele companii au bloguri si nu stiu cum sa le foloseasca. Jeremy Wright spune in cartea lui Blog Marketing ca cel mai important rol al blogului de firma este feedbackul de la clienti – cate dintre blogurile de companie din Romania au cu adevarat acest rol. Mai degraba toate sunt pline de comunicate de presa.

  7. Cred ca majoritatea advertiserilor au o comunicare discursiva.
    Nu au incercat, si probabil ca internetul este primul care ofera, asa de usor, posibilitatea unui dialog.
    Interactivitatea inseamna dialog. E greu sa schimbi fundamental modul in care comunici. Blog de companie inseamna sa iti implici oamenii si managementul in scrierea lui. Asta inseamna o schimbare si din partea lor, nu doar a conducerii si departamentului de marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.